محل تبلیغات شما

محتوای مناسب و فکر شده برای هر کسب و کاری واجب است تا مشتری های خود را راضی کند. استراتژی بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند که بتوانید برای خودتان برنامه ی کاملی داشته باشید.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و در زمینه بازاریابی دیجیتال اقداماتی انجام داده اید حتما نام تولید محتوا یا دقیق تر بازاریابی محتوایی به گوشتان خورده است.

اما استراتژی بازاریابی محتوایی دقیقا چیست؟ چگونه باید یکی استراتژی محتوایی مناسب تدوین کنیم؟ با ما همراه باشید:

استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟

استراتژی محتوایی: اگر شما برای مارکتینگ خود از محتوا استفاده می‌کنید (از جمله مقالات، ویدئوها، پادکست و.) بهتر است بدانید که قبل از تولید هر محتوایی باید استراتژی مناسب با آن را تهیه کنید.

برای تهیه استراتژی مناسب، سوالاتی را باید از خودتان بپرسید. سوالاتی از این قبیل:

  1. مخاطب شما چه کسی است؟

مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟ چه کسانی محتوای تولیدی توسط شما را مشاهده خواهند کرد؟ همانطور که شما در زمان فروش محصول تنها یک مشتری ندارید در زمان تولید محتوا نیز تنها یک مخاطب نخواهید داشت.

تولید انواع مختلف محتوا مانند مطالب سودمند، ویدئوهای آموزشی، فایل های پی دی اف و. میتواند موجب جذب مخاطبان مختلف شود.

لذا با انتشار محتواهای متنوع در فضاهای متنوع موجب جذب مخاطبان متنوع و بیشتر شوید و لذا کسب و کار خود را وسیع تر کنید.

  1. کدام نیاز مخاطبتان را رفع خواهید کرد؟

محصولی که تولید کرده اید برای رفع نیاز و یا حل مشکل افراد تهیه شده است. لذا محتوایی هم که تولید میکنید باید مخاطب را در زمینه یافتن مشکل و نیاز خود راهنمایی کند.

مخاطب با مشاهده محتوای تولیدی شما پی به نیاز خود میبرد و در نهایت توسط استراتژی محتوایی شما به سوی خرید محصول و رفع نیاز خود میرود.

در واقع در اینجا شما دو گروه از مخاطبین را هدف قرار داده اید. مخاطبینی که در پی یافتن راه حل مشکل خود هستند و مخاطبینی که قبلا مشکل خود را توسط محصول شما رفع کرده اند و اکنون در پی خرید دوباره از شما هستند.

  1. چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند؟

مطمئنا محصولی که شما در حال فروش ان هستید را رقبایتان نیز ارائه کرده اند. مخاطب از این موضوع اگاهی دارد و با خود فکر میکند چرا محصول شما را خریداری کند و نه محصول رقبایتان را؟

اینجاست که باید خود را به عنوان شرکتی منحصر به فرد و یا حداقل متفاوت در معرض نمایش قرار دهید. در واقع اینجا جایی است که با تولید محتوای مناسب باید نشان دهید که چرا ارزش گوش دادن و در نهایت خرید کردن را دارید.

  1. به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟

این مساله که به چه نوع محتوایی نیاز دارید به این مساله بستگی دارد که در چه فضایی قصد تولید و انتشار محتوای خود را دارید.

محتوای شما به صورت ویدئو منتشر شود و یا مطالب خواندنی؟ این امر به این بستگی دارد که در یوتیوب محصول خود را معرفی میکنید و یا در توئیتر؟

  1. روش های انتشار محتوای تولیدی تان چه هستند؟

به محض اینکه انتخاب کردید که چه نوع محتوایی را تولید کنید فضای انتشار ان را نیز در نظر بگیرید. این فضا میتواند شخصی سازی شده مانند وبسایت و وبلاگ شما باشد و یا از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنید.

  1. چگونه تولید و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟

سوالات مهمی که در این خصوص مطرح میشود این است که چه کسی و کجا محتوای مورد نظر شما را تولید میکند و در چه زمانی قرار است که این محتوا منتشر شود.

تخصص های کاربردی مدیریتی

استراتژی بازاریابی محتوایی: راهنمای گام به گام تدوین استراتژی تولید محتوا

خدمات مشتریان، پشتیبانی مشتریان و موفقیت مشتریان؛ تفاوت در چیست؟

محتوایی ,تولید ,استراتژی ,محتوای ,محتوا ,محصول ,خود را ,بازاریابی محتوایی ,و یا ,استراتژی بازاریابی ,که در ,استراتژی بازاریابی محتوایی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سرزمین خوبی ها فال حافظ {{ تعبیر و دیدگاهی جدید }} لاک طراحی ناخن هات دیزاین | قلم لاک طراحی ناخن Hot Design وب مسافرسعید موسوی Joseph's page دیجیتال آنلاین مدیریت شهری در شهرستان رشت Robert's page pronoberex وبسایت رسمی روستای دولتخانه